HTML

no salty

Pillanatok a konyhámból. Ételek, amiket készítek. Borok, amiket kóstolunk. Könyvek, amikből főzök és ötletet merítek. Éttermek, amiket kipróbálunk.

Címkék

Friss topikok

  • P4p3r Dr4g0n: Illetve kiegészíteném, még a Gordon Ramsay’s Playing with Fire (Gordon Ramsay) könyvet, mert már e... (2011.02.16. 09:59) Könyvespolc
  • Babaruhadepo: Egy dolgot tehetsz. Írd ki az oldaladra, hogy 5000 Ft/napidíj ellenében fel lehet használni a rece... (2010.12.12. 10:08) Az arcátlanság netovábbja
  • mento: Szia! Feltettem ezt a receptedet a leves.lap.hu oldalara. István (2010.11.15. 11:54) Krémleves padlizsánból
  • mento: Szia! Feltettem ezt a receptedet a leves.lap.hu oldalara. István (2010.11.15. 11:52) VKF! XX: Bő lére eresztve

Utolsó kommentek

  • P4p3r Dr4g0n: Illetve kiegészíteném, még a Gordon Ramsay’s Playing with Fire (Gordon Ramsay) könyvet, mert már e... (2011.02.16. 09:59) Könyvespolc
  • Babaruhadepo: Egy dolgot tehetsz. Írd ki az oldaladra, hogy 5000 Ft/napidíj ellenében fel lehet használni a rece... (2010.12.12. 10:08) Az arcátlanság netovábbja
  • Utolsó 20

Ínyenckedtem

2008.04.25. 16:47 nosalty

Nem mintha máskor nem tenném, de most különösen. A mai ebéddel beköszöntött az én konyhámba is a spárgaszezon. A tegnapi bevásárlásból egy szép köteg zöldspárgával tértem haza. Azóta ott motoszkált a fejemben egy mondat, amit valahol, valamikor olvastam, és így szólt: „az igazi ínyencek csak a spárga fejeket fogyasztják”. Gondoltam egyet, miért ne lehetnék én is igazi ínyenc, ha csak egy ebéd erejéig is? Lassan összeállt a kép, hogy mibe kerülnek a rügyes kis spárgacsúcsok: krémes rizottót láttam magam előtt, ki-kibukkanó spárgafejekkel, a balzsamecet-zselé pedig csaknem kiáltott nekem a konyhapultról, hogy ő is kényeztetni szeretne ma engem, bevettem hát az ínyenc csapatba. Mit mondjak, hiba lett volna kihagyni. Tudom, hogy nem én találtam fel a spanyol viaszt, és többen már biztosan felfedezték a spárga és a balzsamecet eszméletlenül jó párosát, rám mindenesetre még az újdonság erejével hatott, és azóta is próbálok feleszmélni az ebéd nyújtotta élményből. Mindenkinek csak ajánlani tudom.

A nagy ínyenckedésben egy rosszalló érzés is bevette magát a fejembe: rendben van, hogy a spárgacsúcsokat elegánsan elfogyasztottam, de mi lesz a spárgaszárakkal?! Még szerencse, hogy a spárga főzővízét félretettem, talán egy spárgakrémleves alapját adhatja. Holnap kiderül. Ha beválik, közzéteszem és mindenki bűntudat nélkül élvezheti a fenséges spárgafejeket.

Hozzávalók 3 fő részére:
 
200 g rizottó rizs (pl. arborio, vialone nano, carnaroli)
100 ml száraz fehérbor
1 salottahagyma (vagy fél fej vöröshagyma)
2 szál halványító zeller
500 ml zöldség alaplé
100 ml víz (amiben a spárgát főztük)
70 g durvára reszelt parmezán
40 g vaj
500 g zöldspárga csúcsai
vaj
olívaolaj
tálaláshoz
balzsamecet-zselé
néhány szélesebb parmezánforgács

Elkészítés:

A zöldség alaplevet felforrósítjuk és melegen tartjuk.

Egy vastag falú edényben diónyi vajat evőkanálnyi olívaolajjal felmelegítünk, az összeaprított hagymát és vékonyra szeletelt zellert puhára pároljuk benne.

Közben egy lábasban vizet forralunk, a spárgafejeket két percre a lobogó vízbe dogjuk, majd hideg vízbe mártjuk, leszűrjük és félretesszük. A vizet is félretesszük, amiben a spárgacsúcsokat blansíroztuk, mert később ebből is teszünk a rizottóhoz.

Hozzáadjuk a mosatlan rizst, üvegesre pirítjuk, majd felengedjük a borral, közben folyamatosan keverjük.

Miután a rizs a bort magába szívta, a forró alapléből (miután ez elfogy, a spárga főzőlevéből) kanalazunk a rizshez és folytatjuk a megállás nélküli keverést. Addig folytatjuk ezt a folyamatot, míg a rizsszemek al dentére főttek. Sóval ízesítjük.

Zárásként hozzákeverjük a spárgacsúcsokat, a vajat és a parmezánt. Az edényt a tűzről lehúzva lefedjük és 1-2 percig állni hagyjuk.

Utána azonnal tányérokra szedjük, néhány parmezánforgácsot ültetünk a tetejére, azokra tesszük a balzsamecet-zselét és rögtön fogyasztjuk.

 


 

Szólj hozzá!

Címkék: főétel

A bejegyzés trackback címe:

https://nosalty.blog.hu/api/trackback/id/tr30441914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása