HTML

no salty

Pillanatok a konyhámból. Ételek, amiket készítek. Borok, amiket kóstolunk. Könyvek, amikből főzök és ötletet merítek. Éttermek, amiket kipróbálunk.

Címkék

Friss topikok

  • P4p3r Dr4g0n: Illetve kiegészíteném, még a Gordon Ramsay’s Playing with Fire (Gordon Ramsay) könyvet, mert már e... (2011.02.16. 09:59) Könyvespolc
  • Babaruhadepo: Egy dolgot tehetsz. Írd ki az oldaladra, hogy 5000 Ft/napidíj ellenében fel lehet használni a rece... (2010.12.12. 10:08) Az arcátlanság netovábbja
  • mento: Szia! Feltettem ezt a receptedet a leves.lap.hu oldalara. István (2010.11.15. 11:54) Krémleves padlizsánból
  • mento: Szia! Feltettem ezt a receptedet a leves.lap.hu oldalara. István (2010.11.15. 11:52) VKF! XX: Bő lére eresztve

Utolsó kommentek

  • P4p3r Dr4g0n: Illetve kiegészíteném, még a Gordon Ramsay’s Playing with Fire (Gordon Ramsay) könyvet, mert már e... (2011.02.16. 09:59) Könyvespolc
  • Babaruhadepo: Egy dolgot tehetsz. Írd ki az oldaladra, hogy 5000 Ft/napidíj ellenében fel lehet használni a rece... (2010.12.12. 10:08) Az arcátlanság netovábbja
  • Utolsó 20

Lecsó. Te mire esküszöl?

2008.05.16. 10:07 nosalty

A lecsó az egyik kedvenc magyar ételem. Ahány ház, annyiféle elkészítési módja létezik, ami közös bennük: mindegyikben van paprika, paradicsom és hagyma. Innentől kezdve mindenki esküszik valamire: ki szalonnazsírra, ki olajra, ki rizsre, ki pirospaprikára, ki tojásra, ki kolbászra, ki fokhagymára.. Az én verzióm meglehetősen puritánnak tűnik ezekhez képest, de ez a mi családunk verziója, én így készítem.

Kíváncsi lennék: Ti mit tesztek (majd) a lecsóba?

Hozzávalók két fő részére:
5 db TV-paprika
8 db kisebb szemű paradicsom (vagy 3-4 db normál méretű)
½ fej vöröhagyma
olívaolaj
4 tojás
só, bors
Elkészítés:
 
Egy serpenyőben az apróra vágott hagymát olajon megdinszteljük.

A megtisztított paprikát, miután a csumáját eltávolítottuk, csíkokra vágjuk. A paradicsomot felkarikázzuk. 

Először a paprikát tesszük a serpenyőbe, a lángot magasabbra véve, néha megkeverve pároljuk. Amikor már majdnem megpuhultak a paprikacsíkok, hozzáadjuk a paradicsomot is. Sóval és borssal ízesítjük.

Végül a felvert tojásokat ráöntjük a lecsóra és pár perc alatt készre sütjük.

((tudom, még korántsem érkezett el a lecsó szezonja, de menthetetlenül megkívántam...))

 


13 komment

Címkék: főétel

A bejegyzés trackback címe:

https://nosalty.blog.hu/api/trackback/id/tr54472142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Beatbull · http://kiserletikonyha.blogspot.com 2008.05.16. 10:28:49

én húsos szalonnával, rizzsel és legfőképp fahéjasan készítem - ld. www.beatbull.net/hun/0018.html ;) Egyébként meg a végére félreteszek mindig 1-2 paradicsomot, s közvetlenül tálalás előtt kavarom el benne - nagyon kellemesen frissít az egészen.

nosalty 2008.05.16. 10:53:01

azta! és mindig teszel bele fahéjat? a végén hozzáadott paradicsom jó ötletnek tűnik, legközelebb úgy csinálom

Beatbull · http://kiserletikonyha.blogspot.com 2008.05.16. 11:07:15

amióta 3-4 éve hirtelen felindulásból egyszer beledobtam a fahéjat, azóta mindig, igen ;) Ditém is fahéjasan eszi egyébként nálam, igaz ő rizs helyett tojással szereti.

lorien · http://lorien.blog.hu 2008.05.16. 11:22:57

Alapesetben én is hasonlóképp készítem, és egyáltalán nem vagyok szénné kövülten bigott a kérdésben. Persze lehet azért, mert nem ezt az ételt tartom a magyar konyha legjobb specialitásának. Évente néhány alkalommal elkészítem, akkor jól esik, de túl sűrűn ez sem jó.
De ha tehetem, szeretek egy kis füstölt szalonnát olvasztani és azon pirítani. Ha nincs, nincs, de jobb ha van. Ha olyan kedvem támad, néhány gerezd fokhagymát sem sajnálok beletenni. Abban viszont biztosan eretnek vagyok, és lehet, sokan meg is fognak kövezni érte, de én szeretem egy kis mediterrán stílusban bolondítani, azaz a végén egy kis frissen vágott kaporral vagy urambocsá' bazsalikommal -ez utóbbinak nehezen tudok ellenállni- megszórni :) És az sem baj, ha kissé csípős.

Mamma · http://dallacucina.freeblog.hu/ 2008.05.16. 12:00:23

Tavaly én is készítettem egy lecsó-körképet, meglepő, hogy tényleg mindenki másként csinálja:-))
Néha már rá sem lehet ismerni az eredeti, hagyományos verzióra, ha egyáltalán létezik ilyen:-))
dallacucina.freeblog.hu/archives/2007/08/24/Nagyanyam_lecsoja/

Horasz · http://horasz.blog.hu 2008.05.16. 13:15:09

En a sok paprika keves paradicsom hive vagyok:) Lehetoleg fustol szalonnaval inditva, finom hazi kolbasszal megfejelve, es tojassal zarva.

H.

Ízbolygó · http://izbolygo.extra.hu 2008.05.16. 14:43:24

Én a paradicsomokat először forró vízbe dobom és lehúzom a héjukat, mert utálom a felpöndörödött paradicsom héjakat benne. Minden esetben szalonnával kezdem, aminek a zsírján készül el a lecsó. Néha megy bele kolbász is, de legtöbbször (mivel Pöttyöm apja imádja) virsli kerül bele, néha tarhonya. Tojás csak miattam, és azt félig folyósan szeretem, hogy lehessen tunkolni. Ja! És csípős őrölt paprikát is szoktam rászórni egy keveset, mert az sűríti és jó ízt ad neki.

ribizli 2008.05.16. 15:27:37

Nem szoktam sajátot ajánlgatni, de itt most kivételt teszek.
ribizli.hu/lecso.htm

jj · http://sajtol.blog.hu 2008.05.16. 19:42:20

a tarhonyásat (plusz esetleg darálthúsosat) ne tessék kihagyni: teknosleves.blog.hu/2008/05/01/lecso_6
ez a legjobb úgyis. nem azért, mert az enyém, hanem mert a nagymamámé.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.05.16. 20:23:16

én is a szalonnán indítás híve vagyok. egyforma mennyiségű paprika, és paradicsom, kétszer annyi hagyma, és a végén tarhonya, a szaftban megfőzve:)) ja és egy késhegynyi őrölt köményt mindig teszel bele...

nosalty 2008.05.17. 08:51:12

Lorien, a Te lecsód akkor kap egy kis mediterrán beütést a végén, tetszik:-)
Mamma, köszönöm a linket, a tavalyi körforgásban még nem voltam benne, így most olvastam először a lecsókörképed:-)
Horasz, hasonlóképpen nálam is a paprika javára tolódnak el az arányok
Ízbolygó, végre valaki, aki őrölt paprikát is tesz bele:-) kíváncsi voltam, h készíti-e valaki így
Ribizli, köszönöm a linket, nagyon klassz!
jj, a nagymamád verziója is egyszer kipróbálásra kerül!
Toma, az őrölt kömény jó ötlet!
köszönöm Nektek a lecsókörképet!

lúj · http://telipocak.blogspot.com 2008.05.17. 18:42:25

A hagyományos nálunk a lehető legletisztultabb: szalonna, hagyma, paprika, paradicsom. Se só, se bors, se pirospaprika.
Nagy kedvencem, ezért amikor teljesen vega konyhát vezettem, akkor nagy dilemma volt a szalonna helyettesítése.
Hirtelen ötlettől vezérelve jött a tökmag a végére, jelentem, pont azt az érzést adja, mint amikor az ember pörcre bukkan. :o)
Úgyhogy azóta így.
Tojás vagy rizs, vagy akár egyik sem: kedv kérdése.
süti beállítások módosítása