HTML

no salty

Pillanatok a konyhámból. Ételek, amiket készítek. Borok, amiket kóstolunk. Könyvek, amikből főzök és ötletet merítek. Éttermek, amiket kipróbálunk.

Címkék

Friss topikok

  • P4p3r Dr4g0n: Illetve kiegészíteném, még a Gordon Ramsay’s Playing with Fire (Gordon Ramsay) könyvet, mert már e... (2011.02.16. 09:59) Könyvespolc
  • Babaruhadepo: Egy dolgot tehetsz. Írd ki az oldaladra, hogy 5000 Ft/napidíj ellenében fel lehet használni a rece... (2010.12.12. 10:08) Az arcátlanság netovábbja
  • mento: Szia! Feltettem ezt a receptedet a leves.lap.hu oldalara. István (2010.11.15. 11:54) Krémleves padlizsánból
  • mento: Szia! Feltettem ezt a receptedet a leves.lap.hu oldalara. István (2010.11.15. 11:52) VKF! XX: Bő lére eresztve

Utolsó kommentek

  • P4p3r Dr4g0n: Illetve kiegészíteném, még a Gordon Ramsay’s Playing with Fire (Gordon Ramsay) könyvet, mert már e... (2011.02.16. 09:59) Könyvespolc
  • Babaruhadepo: Egy dolgot tehetsz. Írd ki az oldaladra, hogy 5000 Ft/napidíj ellenében fel lehet használni a rece... (2010.12.12. 10:08) Az arcátlanság netovábbja
  • Utolsó 20

Frico

2008.03.05. 11:54 nosalty

Este vendégeket várok, s mivel csak csajok leszünk, négyen, ráadásul a bikiniszezon is közeleg lassan, valami könnyű kis salátát gondoltam előételnek. Mivel csak rukkolát és paradicsomot vettem tegnap e célra (nem szeretném megsérteni őket, remek párost alkotnak így ketten), úgy éreztem, fel kéne dobni a salátát még valamivel. De mi legyen az? És akkor beugrott, hogy a Szakácsok könyvében már régóta bejelöltem és kipróbálásra vár a frico, vagyis ropogós sajtpalacsinta. Elkészítése hihetetlen egyszerű és gyors, tálkaként használva pedig máris esztétikusabb a saláta. Sőt az érzés, hogy a salátástálkát is elrágcsálhatjuk a végén, nem mindennapi.


Hozzávalók négy darab fricotálka készítéséhez:

160 g Grana Padano sajt (az eredeti recept montasio sajtot ír)
4 marék rukkola
4 db koktélparadicsom
olívaolaj, balzsamecet a tálaláshoz
Elkészítés:
 
A sajtot durvára reszeljük és négy egyenlő kupacra osztjuk. Egy nagyobb serpenyőt szárazon felhevítünk és az első kupac sajtot egyenletesen eloszlatjuk a serpenyő közepén, törekedve már most a 9-10 centiméter átmérőjű kör kialakítására. A sajtból a zsír elkezd kisülni, majd pár perc elteltével annyira összeáll/ megkeményedik, hogy egy lapáttal óvatosan alányúlva megfordíthatjuk és a másik oldalát is át sütjük (ez már kevesebb időt vesz igénybe). Amikor aranyszínű a sajtpalacsinta mindkét oldala, kivesszük a serpenyőből és egy lefelé fordított befőttes üveg tetejére tesszük és lefelé hajtjuk a széleket, ezáltal tálacskát formálva. Néhány pillanat alatt megkeményedik a frico és leemeljük a sablonról. Ugyanígy járunk el a maradék három sajtkupaccal.
 
A rukkolát és a paradicsomot alaposan megmossuk, megszárítjuk, olívaolajjal és balzsamecettel spricceljük, elosztjuk a négy fricoba és tálaljuk.

4 komment

Címkék: hideg előétel

A bejegyzés trackback címe:

https://nosalty.blog.hu/api/trackback/id/tr12366464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsófi · http://kakaoscsiga.blogspot.com 2008.03.05. 13:42:38

Ezt a receptet én is megjegyeztem magamnak annak idején, ráadásul nálam is vendégdég lesz holnap este.... hmmmm :)

nosalty · http://nosalty.blog.hu/ 2008.03.05. 13:51:00

akkor hajrá, fricogyártásra fel! :-)

piszke · http://www.piszke.blogspot.com 2008.03.05. 13:56:22

Én a sajttallérokat (palacsintákat) krémleveshez szoktam csinálni levesbetétként (vagyis mellérágcsálásként)

nosalty · http://nosalty.blog.hu/ 2008.03.05. 14:00:14

igen, én is szoktam készíteni a kisebb tallérokat, ez esetben parmezánchipsnek hívom őket:-)
süti beállítások módosítása