HTML

no salty

Pillanatok a konyhámból. Ételek, amiket készítek. Borok, amiket kóstolunk. Könyvek, amikből főzök és ötletet merítek. Éttermek, amiket kipróbálunk.

Címkék

Friss topikok

  • P4p3r Dr4g0n: Illetve kiegészíteném, még a Gordon Ramsay’s Playing with Fire (Gordon Ramsay) könyvet, mert már e... (2011.02.16. 09:59) Könyvespolc
  • Babaruhadepo: Egy dolgot tehetsz. Írd ki az oldaladra, hogy 5000 Ft/napidíj ellenében fel lehet használni a rece... (2010.12.12. 10:08) Az arcátlanság netovábbja
  • mento: Szia! Feltettem ezt a receptedet a leves.lap.hu oldalara. István (2010.11.15. 11:54) Krémleves padlizsánból
  • mento: Szia! Feltettem ezt a receptedet a leves.lap.hu oldalara. István (2010.11.15. 11:52) VKF! XX: Bő lére eresztve

Utolsó kommentek

  • P4p3r Dr4g0n: Illetve kiegészíteném, még a Gordon Ramsay’s Playing with Fire (Gordon Ramsay) könyvet, mert már e... (2011.02.16. 09:59) Könyvespolc
  • Babaruhadepo: Egy dolgot tehetsz. Írd ki az oldaladra, hogy 5000 Ft/napidíj ellenében fel lehet használni a rece... (2010.12.12. 10:08) Az arcátlanság netovábbja
  • Utolsó 20

Bébi méret

2008.04.14. 18:05 nosalty

Szeretem a bébi méretű alapanyagokat, finomak, zsengék, mutatósak, imádnivalók. Eddig főleg bébi zöldségekkel volt dolgom, egészen a hétvégi bevásárlásig, amikor megakadt a szemem a tenyérnyi, egész csirkéken a hűtőpultban: bébi csirke (400 grammos és kb. 13 centis). Megörültem, mert csirkét egyben sütni jó, csak ritkán szánom rá magam, mégpedig a mennyiség miatt: ketten (W. és én) nem tudunk (és nem is akarunk..) megbirkózni egy egész, normál méretű sült csirkével. Így egy évben, ha egyszer készítem, lehet, hogy sokat mondok. Bébi méretben viszont mindjárt máshogy fest a dolog, ez pont egy helyes, kétszemélyes adag. A belsejét jól megtömködtem a kertből szedett fűszernövényekkel, finom fehér bort öntöttem alá, mellé fokhagyma gerezdek kerültek és kész is volt az illat-és ízkavalkád.

Hozzávalók két fő részére:
 
1 db 400 grammos bébi csirke
friss zöldfűszerek
(rozmaring, kakukkfű, oregánó, petrezselyem)
8 gerezd fokhagyma
100 ml száraz fehérbor
(én ezt használtam: Lisicza Pécsi Cirfandli 2007)
olívaolaj

Elkészítés:

A sütőt előmelegítjük 200 ºC-ra. A bébi csirkét alaposan megmossuk, szárazra töröljük és a belsejébe dugdossuk a fűszernövényeket. Majd besózzuk, kisebb tepsire helyezzük, meglocsoljuk olívaolajjal és aláöntjük a bort. A megpucolt fokhagyma gerezdeket a csirke mellé tesszük. Lefedjük a tepsit alufóliával és mehet a sütőbe.

20 perc elteltével levesszük a fóliát és még körülbelül 20 percet sütjük. Közben néha ránézünk, ha szükséges egyszer megfordítjuk a tepsit, hogy mindenhol egyenletesen piruljon a csirke.


Szólj hozzá!

Címkék: főétel

A bejegyzés trackback címe:

https://nosalty.blog.hu/api/trackback/id/tr50425428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása